Přeskočit na hlavní obsah

Historie a vznik vozů ID.Buzz

 

Volkswagen ID. Buzz je bateriový elektrický minivan od německého výrobce Volkswagen . Na základě specializované bateriové elektrické platformy MEB je to první sériově vyráběný elektrický minivan od Volkswagenu a součást Volkswagen ID. série . [4] Návrh ID. Buzz je inspirován mikrobusem Volkswagen Type 2 (T1) .

Volkswagen ID. Buzz
Volkswagen ID.  Buzz 1X7A6263.jpg
Přehled
VýrobceVolkswagen
Výrobačerven 2022 – současnost
ShromážděníNěmecko: Hannover [1]
NávrhářEinar Castillo [2] za Klause Zyciory
Karoserie a podvozek
TřídaMinivan 
Lehké užitkové vozidlo
Styl těla5-dveřový minivan / panelová dodávka
PlošinaVolkswagen Group MEB
Pohonné ústrojí
Elektrický motorBezkomutátorový motor APP 310 s permanentním magnetem
Výkonový výstup
  • 201 PS (198 k; 148 kW) ( RWD ) [3]
  • 335 PS (330 k; 246 kW) (GTX; 4WD )
baterie82 kWh lithium-iontových(RWD; 77 využitelných) [3]
Rozměry
Rozvor2 988 mm (117,6 palce) [4]SWB )
Délka4 712 mm (185,5 palce) [4](SWB)
Šířka1 985 mm (78,1 palce) [4]
Výška1 937 mm (76,3 palce) [4]

Vozidlo bylo poprvé představeno jako koncept na severoamerickém mezinárodním autosalonu v roce 2017 . Sériové vozidlo bylo odhaleno v březnu 2022, výroba začala v červnu a evropské dodávky v druhé polovině roku se dvěma modely: pětimístným pod označením ID. Buzz a nákladní dodávka jako ID. Buzz Cargo . 

Také odkaz na zvuk elektřiny, jméno „Buzz“ bylo odvozeno od slova autobus , protože původní Volkswagen Type 2/Microbus je běžně známý jednoduše jako „Volkswagen Bus“. 



Zdroj: Wikipedie

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

VW ID.Buzz - Technické údaje

  Technické údaje Poháněcí soustava Střídavý synchronní, kapalinou chlazený elektromotor uložený vzadu napříč; 150 kW (204 k) a 310 N.m. Lithium-iontový akumulátor 77 kWh (využitelná). Jednostupňový redukční převod. Pohon zadních kol. Podvozek Bezrámová konstrukce s pomocnými rámy vpředu i vzadu; všechna kola nezávisle zavěšena, vpředu spodní příčná ramena a vzpěry MacPherson, vzadu víceprvkové zavěšení; odpružení vinutými pružinami a kapalinovými tlumiči, vpředu i vzadu příčný zkrutný stabilizátor; vpředu kotoučové brzdy s vnitřním chlazením, ø 382 mm, vzadu bubnové, ABS/EBD, ESC; hřebenové řízení s elektrickým posilovačem; kola př./zad. od 8J x 19/9J x 19; pneumatiky př./zad. od 235/55 R 19 / 255/50 R 19. Rozměry a hmotnosti Rozvor náprav 2989 mm, rozchod kol 1673/1670 mm, d/š/v 4712/ /1985/1951 mm; objem zavazadlového prostoru 1121–2123 l; hmotnost pohotovostní/celková 2471/3000 kg; brzděný přívěs 1000 kg; průměr otáčení 11,09 m, součinitel odporu vzduchu c x  = 0,285....

VW ID.Buzz - Long

Volkswagen ukázal světu prodlouženou verzi ID. Buzz s celou řadou novinek. Volkswagen  představil třetí karosářskou verzi elektrického minibusu  Volkswagen ID. Buzz . Ta nabídne prodloužený rozvor, třetí řadu sedadel a mnohem více místa než stávající krátké provedení. Zdroj: fDrive.cz

Studie ID. Buzz

Mezi představením studie ID. Buzz a sériovou verzí, za jejíž volant první zákazníci usednou letos na podzim, stojí pět let tvrdé práce, kterou odvádějí vývojové týmy značek Volkswagen Užitkové vozy a Volkswagen osobní vozy. Jak vlastně dokázali designéři přenést základní koncept legendárního modelu T1, první generace vozů Bulli, do čistého designu studie zcela elektrického MPV a lehkého užitkového vozu? Podívejte se na cestu Volkswagenu ID. Buzz. Od studie do sériové výroby. Zdroj:  FDRIVE.CZ